onsdag 29 juni 2011

Slänger in ett inlägg trots den sena tiden. Skulle ha bloggat igår men vårt internet strulade så det blev inget av det. Igår var jag och träffade Emma, lilla Olle och Daniel. Jag och Emma gick en promenad och sedan blev jag bjuden på en väldigt fräsch kycklingsallad som Daniel fixat – så gulligt av dem. På kvällen sprang Ida och jag ca 4 km, gick bra men även denna gång stötte vi på ormar. Visserligen ”bara” 2 och enbart kopparormar men för oss spelar det ingen roll, vi är ändå livrädda för de små stackarna.

Idag har jag och flickorna varit på badet större delen av dagen. De är så duktiga och håller sig hela tiden vid kanten och borta från bryggorna. Kan ju inte vara med dem konstant eftersom jag måste springa mellan skuggan, där Molly ligger och sover i vagnen, och vattenbrynet där tjejerna håller till. Ellie är så rolig för det första hon vill ha när hon kommer till stranden är fika, det är verkligen mammas flicka det där. Själv försöker jag fortfarande hålla igen och det går förvånansvärt bra, fast jag måste erkänna att jag ser fram emot helgen då jag har min ”gottisdag”. Skulle inte kunna leva utan en sådan dag, längtar efter den hela veckan men inser samtidigt att det inte får bli hetsätning när dagen infinner sig. Tycker att det är en svår balans det där, vill inte äta för mkt men vill samtidigt njuta av det jag äter utan dåligt samvete för att jag faktiskt ”syndar”. Nu funderar jag på att måla soffbordet rosa medan jag väntar på att torktumlaren blir klar. Vågar inte gå och lägga mig med den igång och kan ju lika gärna fixa med ngt så länge.

Sov så gott.
Kram Ida

1 söta kommentarer:

Mjuka sa...

Kul att kika in till dig. Så mycket fint du har det på hyllan.
Kramar Malin