måndag 22 juni 2009

Sliten mamma, loppisfynd och ett litet tips


Tänk att man kan vara så här seg. Den senaste tiden har det blivit alldeles för många sena kvällar vilket inte är så lyckat när man som vi, har morgonpigga barn. Så nu sitter man här vid datorn, trött och lealös medan minstingen busar omkring, hur pigg som helst. Något annat som jag är trött på är mina extrakilon. Jag vill gå ner dom nu, men hur lätt är det när min favoritkost består av chokladkakor och ostbågar. Måste ta tag i det och ska idag, för femtioelfte gången, påbörja projekt träna mer – äta mindre. Kommer väl gå som vanligt, till kvällen sitter jag säkert i soffan med blockchoklad i brist på annat=).

I torsdags var jag iväg och skulle köpa mer färg (vit såklart) i grannkommunen. Där finns en ideell loppis som jag aldrig kan passera utan att besöka så det gjorde jag även i torsdags. Hoppades att jag skulle hitta något fint till dukningen på midsommarafton och fann en gullig skål. Men sedan upptäckte jag något ännu bättre, nämligen det här bordet. De vackra benen och det faktum att det redan var vitt medförde att jag inte kunde lämna kvar det åt sitt öde i butiken. Så nu står det i vårt sovrum och jösses vad nöjd jag är. För tillfället är det mitt favoritbord (tror ibland att jag är en bordfetischist=)) men skulle jag hitta ett månbord så skulle det vinna.

Vet inte om jag har tipsat om detta förut men gör det igen. Detta tips handla om dukning och det gäller faktiskt duken på bordet. Jag har köpt på mig flera15 kronors lakan på Ikea som alltid ligger på mitt bord när vi får gäster och över lakanet ligger jämt en Alvine spetsgardin från Ikea, säljs i 2-p för 89:-. Blir vitt, romantiskt och det gör absolut inget om någon skulle spilla.

Ha det så gott.

Kramar Ida

16 söta kommentarer:

Evas Bloppis sa...

Min passion är ostbågar det med ,extrakilona kommer att ramla av förr eller senare . Fint bord du fyndade och tipset för dukningen är en jättfin ide .Att man inte tänkt på det förut .

Ha en bra dag
Kram Ewa

vitagavlar.blogspot.com sa...

Så dina barn är oxå morgonpigga...?! Om man tänker att de är "Hungriga på livet" känns det lättare tycker jag, de vill inte missa en minut av allt roligt som finns att upptäcka, men så tänker man ju sällan mellan 05-06 på morgonen, men ändå...
Fint bord och smart dukningstips!

Första stycket i dagens blogg var så roligt och jag skrattade igenkännande! Ha en fin dag!
Kram Lisa

My Lovely Things sa...

Vilket jätte bra duk tips..
Jag har använt mig av lakanen för 15 kr i ladan super fina och bra..

Borde tär urfint..
Ja kampen motextra kilona är tuff..
Jag crosstrainar 20 min dag och göra 100 sittups..bra och enkel träning som inte tar massa tid..
jag gör 10 min på crosstrainerna på morgonen..2 km ungefär..sen 50 situps gör samma på kväälen..det tar inte lång tid..och dåorkar jag genomföra det..
ett riktigt bra och snabbt träningstips..
ps..jag har mailat ang tallrikshyllan..
kram anna

Inas sa...

Hej Du!

Klart att du får länka till mig, jag kollar in din blogg lite då och då, prenumererar på den. jag tycker så mycket om den. Tack för tipset den kommer jag att ta till mig och fixa nästa gång jag är på ikea och där slinker man in rätt ofta. Varje gång man är i stan. Jag tycker om ditt nya bort väldigt snyggt. Ska be min man fixa lite vit färg så jag kan börja fixa här hemma har rätt mycket som ska målas om som har blivit fult och slitet. Ha det så gott och många goa kramar Ina

Vikeskärs hem och vardag sa...

Jättefint bord, det ser nästan ut som mitt som jag precis målat :)
Tack för tipset om duken i förra inlägget. Kommer garanterat att ta efter :)
Ha det gott i värmen, kram

Mjuka sa...

Så fint bord!! Superbra tips med dukarna, skall försöka memorera detta. Känner igen mig precis ang alla extrakilon!
Kram Malin

Lilla Rummet sa...

Hej, inte kul med morgonpigga barn när man är trött själv.
Det där med chokladätande, vad ska man göra när det är så gott. Det är en favorit hos mig. Har en del recept inlagda hos mig om man vill gå ner i vikt bl a en smalsallad som man kan äta hur mycket som helst och till kött och fisk och ta bort potatis och ris och pasta.

Provdockan i ståltråd var så fin.
Ha en fortsatt skön måndag
Kramiz Britt

Helena sa...

Vilket toppentips! Det ska jag tänka på nästa gång vi besöker IKEA! Skönt att höra att det är fler som tar till blockchoklad i brist på annat! Jag har fått ett tips att äta riktigt stark choklad, då ska man typ bli mätt på ett par bitar bara och sen inte villja ha mer. Det funkade inte på mig men kanske värt att testa!
Det där bordet skulle inte jag heller kunnat lämna! Sååå fint! Ha en skön vecka! Kram Helena

Viveka i Bläckhornet sa...

Usch, jag börjar alltid på en ny kula varje måndag när det gäller bantning:o Det är inte enkelt när suget biter sig fast...

Vilket fint bord du fyndat med välsvarvade ben ;)

Och det tipset om duken tar jag till mig direkt. Supersmart!

Kram Viveka

Camilla sa...

Vilket underbart sött bord du fyndat. det hade inte jag heller kunnat motstå. Själv e jag svag för plåtburkar i diverse former och färger :) //Camilla

Unknown sa...

Hei på deg! For en fantastisk blogg du har! Kom innom den helt tilfeldig, men jeg linker til deg fra min blogg slik at jeg lettere kan følge med deg. :) Ha en god ferie!

Anki sa...

Hej vännen!
Vilket fint bord! & fint uppepå bordet *ler*
Jag har oxå använt Ikea lakan till dukning...men spetsduken var ett bra tips! Tackar man för!
Visst känner man sig lite sliten efter sena kvällar...men det är ju så skönt att vara ute! Satt vid vattnet o såg solnedgången förut...helt underbart!
& på tal om extrakilon...här sätter dom sig mest på magen, som volanger, haha...
Springer som en galning med hundar & ränner runt o tränar, men inte hjälper det...så nu skiter jag i det!!

Ha en fin vecka gumman! Kram kram!

Therese sa...

Jag använder också lakan som duk och har en spetsgardin över också just nu =). Hihi.

Ett tips till viktnedgången. Jag testade att gå ner 5 kg förra året för jag ville veta hur det var att banta. Jag åt knäckebröd istället för mjuktbröd och vatten istället för någon annan dryck. Gick riktigt bra. Gick ner mina fem kg på några veckor. Trodde jag skulle gå upp massvis efter jag slutade med det men jag har hållt vikten konstigt nog =S. Men det är väl bra =P.

Lycka till!

Zouphie sa...

Du som är så liten och nätt kan väl inte ha många kilon kvar att gå ner:)

Åhh vad roligt med bokstäverna! Jag ska försöka hämta dem så snart jag kan.. Kan ju skicka ett sms nästa gång jag är i trakterna så får vi som om du är hemma då.

Smart tips det där med dukarna! Jag gjorde något likande när jag fyllde år sist, hittade ett gammalt lakan och sen la jag över ett spetstyg som jag hittade i mina gömmor. Tyvärr spilldes det en del på bordet så jag har inte kunnat använda det igen. Men det var ju smart att man kan köpa det billigt på IKEA:)

Ha det superbra
Kram

Fågel Blå sa...

Hej Ida, hoppas allt är bra med dej, du är då för gullig som gav mej en utmärkelse, jag blev så glad......., vilket fint bord du hittat, turgumma!!!!
Och vad fint det blev!
Ha nu en bra dag!!!
Kram Kathrine

Grodmamman sa...

Fint bord du hittade!
Bra tips med duken också, något att komma ihåg!:)
Här har vi som tur är inte morgonpigga barn längre.
Kram