lördag 20 juni 2009

Midsommar och award

Nu har det varit ännu en ofrivillig bloggpaus. Denna gång skyller jag på midsommarfirandet. I år var det vår tur att hålla i festen som våra underbara vänner skulle komma på. Behöver jag skriva att veckan har bestått av städning och en massa andra förberedelser. Så det har varken funnits tid till att blogga eller besöka alla vackra bloggar. Inför festen har jag både dammat, tvättat alla fönster, strukit gardiner, dammsugit, tvättat golven, målat ett ”nytt” bord och två stolar samt tillverkat lite bokstäver till festen. Det har med andra ord varit mycket att göra men det var definitivt värt det. Jag ÄLSKAR att bjuda hem goda vänner och festerna med gårdagens gäster är alltid lyckade eftersom vi trivs så bra ihop.

Igår så började firandet vid 12.30 på dagen då några av våra vänner kom hit och åt sillunch med oss. Efteråt åt vi lite ananaspaj och sedan tog vi det lugnt en stund innan resten av kompisgänget (de resterande 6 vuxna och 2barnen =) ) kom. Alla hade med sig så fina presenter att det nästan kändes lite skämsigt (men bara nästan=) ). Under kvällen hann vi sedan med både lek, grillat och mycket prat. Jag hade hittat en jättebra ”lek” på nätet till min återträff med klassen och den använde jag även igår.

I vårt gäng finns det snart lika många barn som vuxna och det är jättemysigt. Dock präglar det verkligen våra ”fester” för de handlar nog mest om barnen. Det är sällan som alla vuxna sitter ned samtidigt men som tur är kommer alla barn överens annars vore det jobbigt.

Idag har vi tagit det luuugnt och haft en riktigt skön mysdag hela familjen. Ikväll har jag äntligen haft tid till att sitta framför datorn och blev så glad när jag upptäckte att jag nu fått 2 awards. Den ena såg jag redan i början av veckan, men den andra såg jag inte förrän idag. Det är underbara fina Anki med den vackra bloggen Min Lilla Värld, och gulliga Fia med den inspirerande bloggen Fias Drömmar som varit så goa. Tack snälla!!!! Nu är det min tur att ge denna award till 8 bloggare och det är såklart inte det lättaste, finns ju så många fina. Men här kommer min lilla lista:

Min Lilla Värld – vet att jag är tråkig men jag tycker så mkt om att läsa denna underbara blogg och Anki är så härlig. Tycker att hon verkligen förtjänar en award!

Fias Drömmar – kan inte låta bli, är alltid lika mysigt att läsa hennes inlägg och sedan är ju Fia så go.

Tant Blå – alltid lika gullig.

Mina små ting – för att Katarina är en så fin person.

Zouphie – eftersom ett besök på hennes blogg oftast framkallar ett leende.

Inspiration i vitt – en härligt inspirerande blogg och en underbar person bakom bloggen. Kan det bli bättre??

Bläckhornet – visar alltid vackra bilder och är supertrevlig.

Levindas värld – en jättejättefin blogg och en mysig bloggerska.

Så nu är jag klar. Ledsen för det låååånga inlägget men det är sån jag är. Jag slutar aldrig att tjuttra=)

Ha det så underbart.
Kramar Ida

15 söta kommentarer:

Mjuka sa...

Låter som du haft en underbar midsommar!! Så fint du dukat, fick alla varsin bokstav? Ser helt underbart ut. Önskar dig en skön avkopplande söndag
kram Malin

Vintage sa...

Läst om din dåliga självkänsla och blev glad att det finns fler än jag som har det och som vågar berätta.Jag mår dåligt ofta och har förstört några relationer! Själv satt jag ensam i midsommar på grund av den.Varmaste kramen Susanne

Home No.1 sa...

Hej Ida, vad du har jobbat och grejat och vilken vacker dukning!
Ser ut som om du har dukat så att alla fick varsin bokstav?
Ha det gott!
Kram Annica.

Fias Drömmar sa...

Hej..
Awarden kom i rätt tid..
Har precis vinkat hej då till mamma och pappa och min lilla systerdotter Wilma 5 år. Sitter nu inne vid datorn ensam, sambon jobbar.
Tårarna vill inte sluta rinna. Har tydligen slagit i min armbågen så den är helt svullen och blå. Den gör så vidrigt ont!!!
Nu vet jag inte när jag kommer att träffa dem igen, lär tyvärr dröja till hösten..
Känner mig enormt ensam och övergiven nu kan jag lova..
Så tack för awarden, den värmer mig!!!
Och tack för dina gulliga ord, betyder mer än jag kan beskriva.
Tack igen vännen
Kramar Fia

Anki sa...

Tack underbara, sötaste du! Jag blir sååå glad *ler*
Gud så mysigt ni verkar haft det...& vilken vacker dukning du gjort, du kan verkligen få det att se inbjudande ut!
Jag ska lägga upp awarden så snart jag hinner, lite körigt nu! Hundar både högt o lågt som är lite uttråkade o behöver lite egentid med "mamma"...dom är som småbarn vet du, hihi...

Ha nu en alldeles underbar söndag &
hoppas solen skiner på dig oxå!

Varma, stora kramar gumman!

Lilla Rummet sa...

Grattis till Awarderna, och även ett grattis till dem som du skickar vidare till.
Hoppas du haft en skön och härlig midsommar med god mat, sol och trevligt sällskap. Ha nu en fortsatt skön helg.
Ha bet in pengarna för & till ditt konto.
Kramiz Britt

Grodmamman sa...

Menar du att du suttit och gjort en bokstav till alla gästerna?!? Hoppas att de blev glada, för det hade jag blivit!:)
Tänkte på dig och dina bokstäver senast idag. Börjar komma fram till vilka jag vill ha nu!:) Återkommer med en beställning!
Kram

Fågel Blå sa...

Hej Ida grattis till den fina utmärkelsen!!!!! du är verkligen väl värd den... vilken fin dukning du gjorde i midsommar!!!!
Tack,Tusen tack, det värmde ända in i själen,vad roligt att du gillar min lilla blogg,
Kramar Kathrine

Hemmet Är Min Borg sa...

grattis till awarden ,visst är den söt, och vilken fin dukning du har gjort
kramis

Inas sa...

Hej Du!

Vad fint du har dukat till dina vänner, vad glada de måste ha blivit... Kul med bokstäverna med... Du är verkligen värd den där awarden. Ha en trevlig vecka å många goa kramar Ina

Lönnen 13 sa...

Åh vilken härlig dukning,annorlunda och häftigt med bokstäverna!
Måste bara fråga vad dina tallrikar heter,jättefina.
Kram Anneli

Inspiration i vitt sa...

ojoj vad glada dina gäster måste ha blivit som fick sätta sig vid ett vackert dukat bord och att sedan få en sån fin bokstav oxå, såå fint och annorlunda.
Tack snälla du för att du vill ge mig en utmärkelse, du är att goo du.
Kram på dig/Ingela.

Anki sa...

Vad du är gullig!
Jo du, jag är jättenöjd med stegen! Tänkte shabba några gamla böcker o ha på den...såg det i nån tidning, det var skitsnyggt! Ops! Iaf, fint var det, hihi...

Ha en mysig vecka goa vännen! Kram kram!

Levindas Värld sa...

Hej Ida!

Vilken otrolig dukning du har gjort! Så mkt hjärta och själ du har lagt ner på den, den måste ha uppskattats nåt så otroligt :)

Och jag vill tacka dig jättemkt för den söta awarden, den gjorde mig såå glad, tack, tack!!!

Ha det nu så gott!!!

Madelene sa...

Hehe, förstår precis hur det är. Har själv två små kottar här hemma som mer än gärna vaknar innan kl:0600. Vilket ja tycker är i det tidigaste laget. Hur gamla är dina små?
Vilken fin dukning du gjort. Gör du bokstäverna själv?
Kram Madelene