söndag 7 juni 2009

Skattjakt

Idag fick jag lite sovmorgon och det var såååå skönt. Nu är jag ganska utvilad men är stel i ryggen. Är verkligen inte van vid att sova så länge så kroppen är väl chockad=). Det skulle Gutten höra, då skulle jag nog inte få fler sovmorgnar. Det är jag som den senaste tiden har fått de flesta morgnarna. Nuförtiden har Thea blivit en riktig sjusovare men istället är det Ellie som vaknar jobbigt tidigt. Men om sisådär 2 år och ett par månader kanske hon sover lika länge som storasyster. Blir så full i skratt när jag hör föräldrar beklaga sig över att deras 1 åring fortfarande vaknar en gång/natt. Thea vaknade minst 1 gång/natt men oftast fler fram till dess att hon blev 3 år och då hade vi ju fått Ellie så att sova en hel natt utan avbrott har nog skett max 5 ggr på 3 år. Konstigt nog så anpassar man sig och jag är riktigt nöjd när sömnen bara har störts en gång under natten.

Igår var vi en sväng hos min mamma och då hade vi med oss pizza både till oss och till henne. Som vanligt kunde jag inte låta bli att gå skattjakt i hennes källare vilket slutade med att vi kom hem med två kastruller, en gammal sax samt en fårsax och en kaffepanna. Mest glad blev jag över kaffepannan eftersom den vi har idag inte alls är lika fin. För om ni undrar så dricker vi (min sambo) kokkaffe. Skälen till det är dels att han alltid druckit det hos sina föräldrar men även att vi var trötta på vår gigantiska kaffebryggare som tog upp så mkt av vår lilla bänkskiva. Men vid ett tillfälle tyckte sambon att det var bra med en stor kaffebryggare. Det var när vi byggde vårt kök och det var dags för bänkskivan att komma på plats. I vårt gamla hus är inte en enda vägg rak vilket medförde att när bänkskivorna från långsidan respektive kortsidan möttes gick de ihop ytterst men sedan ökade avståndet dem emellan ju längre in mot väggen man kom. Så ytterst var det ingen glipa medan det längst in mot väggen var en glipa på ca 1 cm. Självklart var detta skitfult och jag menade att det måste vi ju försöka rätta till. Sambon, hans bror och deras pappa (som hjälpte oss med köket) ansåg att det var omöjligt att rätta till. Istället var deras lösning på problemet att vi skulle silikona och sedan kunde vi ju ställa kaffebryggarn på glipan. Ledsen men verkligen typiskt karlar. Tur att man har en påhittig mamma, idag sitter de fint ihop hela vägen och kaffebryggarn står i garderoben.

Ett litet tips! Korgen ni ser ovan har vi filtar i men det är egentligen en lövkorg som vi köpt på Jula för 89:-. Tycker att den är väldigt prisvärd=)

Visar bilder på kaffepannan imorgon, den är faktiskt ganska unik. Slänger in lite bilder från vårt TV-rum istället. Det gjorde vi i ordning i januari men jag har fortfarande inte fått klart på väggarna.

Kram på er!

/Ida

12 söta kommentarer:

Zouphie sa...

Vi kokar vårat kaffe på spisen med, Pontus är också uppvuxen med det:) Dock har vi nog världens fulaste kaffekokare, en i rostfritt med blåa detaljer på som vi köpte på IKEA bara för vi var tvungna att ha en ny när vi byte spis i huset.. Måste försöka få tag i en finare som även fungerar på våran induktionshäll (hur det nu stavas haha).

Ha det gott!
Kramar

PS: Vad kul att Ellie börjat gå! Väntar på att Hugo ska börja ta sina första steg men jag har en känsla av att det tar ett tag till då min lille herre är väldigt bekväm av sig:)

Fågel Blå sa...

Hej Ida, idag är jag först!!! Vilka underbara bilder du visar på ditt vardagsrum,Jättefint med den blommiga quilten och kudden med blommor i, det blir lite kontraster.
Hoppas du får en trevlig fortsättning på helgen!
Kram Kathrine

Fågel Blå sa...

Trodde jag ja, det han en före!!!
Kathrine

Titti sa...

Hej
Jättefina bilder du visar. Ha en fortsatt skön söndag.Kram Titti

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så skönt och få sova, det var du inte bortskämd med. Undrar vad du ska ha fårsaxen till..? och det ska bli kul och se kaffekannan.
Jättefint i Tv-rummet, det var läckert med spetsduken.
Kram till dig
AnnaMaria

Anki sa...

Hej vännen!
Passa på att sova du om du får, tro mig...när ungarna blir större får du inte sova så mycket mer *ler*
Jättefina bilder på vardagsrummet, du har så fint!
Korgen var ju kanon & vilket pris! Där gjorde du allt ett fynd!

Ha en fin ny vecka!
Stora kramen! Anki

Levindas Värld sa...

Hej!

Va fint du har det i ditt vardagsrum, ser så harmoniskt och skönt ut :)

Och korgen var ju verkligen prisvärd och vacker i den mörkare färgen också.

Hoppas allt är bra med dig!

Jag önskar dig en bra start på veckan imorgon då en ny sån tar vid,

kram

hanna sa...

oj, fint! mhm <3 kärlek till din blogg!

Therese sa...

Oj vad jag gillar ditt hem alltså.
Hur går det med mina bokstäver =D. T D J, påminner dej så du inte glömmer mej =).

Todeloo
/Tezz

Kerstin sa...

Hej vännen!

Ingen fara, jag har ju inte heller hört av mig! Vi gör så att vi avvaktar ett tag, så får vi se vart det tar vägen. Rabatt i butiken får du givetvis redan nu, hör av dig bara om det är något speciellt du är spekulant på, så fixar vi priset!!

KRAM! / Kerstin

hagagården sa...

Men vilken fin korg,och billig var den också,härligt med lite skattjakt.
kram o ha en go dag
ninni

Evas Bloppis sa...

Smart förvaring av era filtar i en snygg korg .
Väntar på spänning att få se pannan

Kram Ewa