fredag 5 juni 2009

Bloggtorka och lite "nyheter"

Oj det blev visst en oplanerad bloggpaus. Har haft mkt att göra sista tiden, och det har inte funnits så mkt inspiration till att skriva ngt. Nu sitter jag här och skriver samtidigt som jag kisar med ögonen. Antingen beror det på det halva glaset rödvin jag just druckit=) eller så är det allt damm från bokstavstillverkningen som gör sig påmint. Igår möblerade jag om lite i ett våra rum som jag haft jättesvårt att få till. Nu känner jag mig mer nöjd än vad jag någonsin gjort med det rummet, dock fattas det lite saker för att det ska kännas perfekt. Dels behövs det lite hyllor till väggarna, ett stort dokument, en vikvägg och gardiner (som bara måste strykas men vem orkar det??). Men jag måste lära mig att ta ett steg i taget. Ett dokument borde egentligen inte vara så svårt att ordna, jag har t o m en idé om hur jag ska tillverka ett själv, men som vanligt handlar det om tidsbrist. Hyllorna har jag också tänkt göra själv, har faktiskt köpt hem material men längre än så kom jag inte. Skulle behöva minst 40 timmar/dygn för att hinna allt jag vill göra. Det eller en nanny till barnen=) Beträffande vikvägg har jag sett två varianter som jag är sugen på. Den ena har min vän J i sitt hus och den köpte hon genom sin butik. Den är så vacker, men är tyvärr svår att beskriva. Ett annat alternativ är att göra en egen vikvägg av gamla dörrar. Det skulle nog bli allra billigast men då skulle jag ju hela tiden vara livrädd att de skulle välta över våra små. Ibland går verkligen inte denna stil ihop med att vara småbarnsförälder. Har ni ngt tips på en vacker vikvägg??

Har två andra roliga saker att berätta. Den första är att vår minsting, Ellie 10 månader, tog sina första stapplande steg idag. Ohh.. vad stolt man blir, men det är inget mot vad hon var. Det andra är mer en historia om min sambo. Tror egentligen inte att han gillar att jag berättar den här på bloggen men skit samma. Jag kan ju alltid skylla på rödvinet.

Imorse hade han väldigt bråttom eftersom han skulle på ett möte med arbetsförmedlingen. Innan han kunde åka var han tvungen att duscha och som vanligt var det en snabbdusch som gällde. Ett tag efter att han åkt får jag följande meddelande – ”Fan jag luktar som ett fruntimmer, lånade din Dovetvål idag”. Det var Gutten som skickade och jag blev rätt fundersam eftersom jag inte använder Dovetvål. Nåja, sen på kvällen är det dags för mig att duscha och då får jag se att min Doveflaska med brun utan sol står bland duschgrejerna. Då fattar jag vad Gutten har använt som tvål, hihihi, och jag lovar, den stinker som ett helt parfymeri. Tyvärr var det inte så effektivt heller för han var fortfarande lika blek när han klev ur duschen, hehehe.

Ha en underbar kväll.

Kramar Ida

18 söta kommentarer:

Therese sa...

Hihihi, sitter här och skrattar åt din man. Det är inte lätt att vara man bland massa skönhetsprodukter. Hihi.

Ha en trevlig nationaldag!

Anki sa...

Gulliga, gulliga du!
Haha, jag blir lika glad som vanligt när
jag läser hos dig! Ja, eller idag kanske lite mer...Vilken pajas, hihi...Ja du, karlar!!!O inte hjälpte det heller *fniss*
Å grattis till minstingens första steg *ler*...nu är det med andra ord snart fullt ös, haha...
Å du, idag har jag fått hem nåt fint, tycker jag iaf...ska visa senare!

Ha en underbar helg, nationaldag!
Största kramen!

Anki sa...

Pst...jättefina bilder! Det ser ut som det blev toppenbra, rummet!
Väntar med spänning på ditt hemmagjorda dokument...man kanske kunde förhandsboka ett *ler*

Kram igen!

Fågel Blå sa...

Hej Ida vad fint du får till det, ja nu börjas det! snart har du två små pajasar som springer runt, passa på att njut, småbarnstiden går så fort förbi.
Kram Kathrinesknit

Fågel Blå sa...

Hej igen det blev nåt fel på slutet av min kommentar fniss!!
Hoppas det är okey!
Kathrine

Fågel Blå sa...

Hej Ida igen, har försökt att maila dej men det går inte fram,
Kathrine

Lotta sa...

Hihi,vilken rolig start på dagen,att gå in och läsa "roligheter" på din blogg.Stackars "han",lukta som ett fruntimmer,men det kanske gjorde nytta på arbetsförmedlingen.Ha en fin helg.kramisar lotta

Titti sa...

*S* Stackars din man . Ja du ibland får man svårt att få timmarna att räcka till. Vad kul att Ellie tagit sina första steg. Kram & Ha en skön & trevlig helg!

Ardisia sa...

:D Hahaha, oj ojoj, kan tänka mig hur roligt du hade då du upptäckte brun utan sol- flaskan :D Inte sant alltså!!

Vad tidig din lilla Ellie är! Våran yngsta pojk började gå redan vid 9mån ålder och jösses vilket fart det gick! Han var inte ett dugg orädd eller försiktig, bara sprang in på väggar & möbler. :D Jättekul!

Du, Kerstin med bloggen Ljuvliga liv har en vikvägg som jag gillar jättemycket. Kolla i hennes blogg.. Säg till om du inte hittar så länkar jag.
Kram Mia

Unknown sa...

Vikvägg är också något jag måste hitta, kanske "lånar" jag dina tips! Jag måste dölja min lilla silversmidesverkstad, jag är tyvärr lite slarvig när jag skapar så det skrivbordet ser inte klokt ut! Inte speciellt romantiskt!
Karlar och flaskor är ett kapitel för sig, min gubbe måste ha en egen flaska annars vet han inte vad han ska ta sig till där inne i duschen!
Kram och ha en skön helg!

Ardisia sa...

Ida! http://ljuvligaliv.blogspot.com/2009/04/farfars-barnbarn.html

Här finns det bild på Kerstins vikskärm. Men kom på att detta är mer vikskärm än en vikvägg.. Men fin är den iaf!!

Kram Mia

Home No.1 sa...

Hahhaaaaa typiskt karlar haaaaaahaa!!!!
Kram på Nationaldan!
Annica.

vintageretroprinsessa sa...

Halloj :)
så fint du verkar fått till det i rummet :)
ser riktigt hemtrevligt och fint ut :)



KUL med dom första stegen den känns verkligen i mamma hjärtat :)

Hoppas att national dagen var till belåtenhet :)


ha det finast

Inspiration i vitt sa...

Så fint du har det Ida och jag skrattar så åt din man haha vad roligt han hade ju kunnat se helt brunflammig ut hihi.
Kram på dig/Ingela.

Hemmet Är Min Borg sa...

hahahah du är rolig du, på tal om vikskärmar ,jag är oxå inne på de, dem är ju så himla fina,
ha en skön kväll
kramis Jeanette

Bibbi sa...

Ha ha ha...tack, nu har jag skrattat så jag kommer att leva flera dagar extra. ;-) Underbart! Men der är verkligen inte lätt alltjämn, alla flaskor är så lika.
Ha det gott/kram Bibbi

Therese sa...

Svarar på din kommentar hos mej.=)

Visst är det hemskt, men glasveranda får vänta först och främst vill jag bygga ut så jag får en stor och härlig tvättstuga och grov entré.

Vi har tema färgerna rosa, vitt och svart på bröllopet. Sen kan man kanske säga att det blir lite lantligt också eftersom vi ska ha helgrillat vildsvin och jag vill ha lite sädesslag i blomsterbågen och i min bukett.

Ha en fortsatt bra helg!

Viveka i Bläckhornet sa...

Haha...ja inte är det lätt för våra produkter vi kvinnor har.

visst är det nåt extra när småttingarna börjar stappla fram. Även om det blir att hålla koll på var de tar vägen :)

När det gäller vikväggen så har jag kanske ett tips. Jag hade köpt en sån där rotting vägg från Ikea. Inte alls dyr heller. Men jag ville piffa upp den och sydde då tre raka släta linnelängder med knytband upptill och nertill. De knöt jag fast i varje hörn. skrev en fransk text på varje längd.Den blev populär och en vän ville köpa den så jag kan inte visa nån bild.

Kram Viveka