onsdag 10 juni 2009

Ännu en trevlig dag

Jag borde egentligen inte skriva ett inlägg nu för jag är alldeles för trött men jag vill så gärna visa lite fortsatta bilder från tema sovrum och samtidigt passa på att visa dagens loppisfynd. Eller fynd och fynd, vet inte om det var jättebilligt men jag blev överlycklig när jag hittade detta nattlinne??

Idag träffade jag för tredje dagen i rad en ”mammavän”. Vi är gamla gymnasiekompisar som har återupptagit lite kontakt sedan vi båda fick barn och idag var andra gången vi träffades sedan vi slutade gymnasiet för 7 år sedan. Denna gång var det min tur att hälsa på A och hennes lilla pojke och det kändes så skoj. Jag har alltid tyckt om A och hon har inte förändrats nämnvärt sedan gymnasiet, utan är fortfarande samma härliga tjej. Så idag har jag fått kika in i A:s hus, och det var jättefint. Väldigt mysigt och vilket läge, det samhället skulle jag vilja bo i. Det blev mkt prat, en liten promenad och lite shopping. Tyvärr går tiden så fort när man är borta men jag hoppas att vi snart får tillfälle att ses igen.

Visar även en bild från en annan del av vårt sovrum. När vi renoverade valde vi att stjäla lite utrymme från rummet intill och har nu en garderobsvägg med Birkeland garderober från Ikea. Så skönt med smidig förvaring, jag är annars inte känd för att vara praktiskt men när det gäller förvaring av kläder är det guld värt.

Nej nu orkar jag inte skriva mer, prioriterar istället att kika in lite hos er som läser hos mig. Hoppas att jag har lite mer energi imorgon.

Kram Ida

14 söta kommentarer:

Nettan sa...

Ojj vilken lång fin krokbräda du har =).
Och nattlinnet va ju ett sött fynd.
Kul att träffa gamla barndomskamrater & prata gamla minnen med !
Men som vanligt går tiden fort när man har roligt =(

Kram Nettan

Anki sa...

Skoj med gamla vänner man inte träffat på ett tag!
Vilket fint nattlinne, det passade ju perekt på den ursköna krokbrädan *ler*

Natti natti, vännen!

My Lovely Things sa...

Hej!!
men så fin knoppbrädan blev i ditt sovrum..

Jätte fint med garderoberna..så praktiskt..vår aär i furu..sk amåla dem till hösten..
Ja ullared bjuder på trivsamt bra shopping..Jag har bara 40 min dit..så jag åker när lusten faller på..
Ha en bra dag..
kram Anna

Titti sa...

Så fin krokbräda du har i ert sovrum & nattlinnet passade utmärkt där.Ha en bra dag.Kram

Ardisia sa...

Hej Ida!
Tack snälla fina du för dina ord hos mig igår.. Värmde i hjärtat vet du!

Så tråkigt att även ni miste en kompis i nian.. Det är så onödigt, unga/barn ska få vara unga & njuta av livets blomstertid. Men, tyvärr, tror jag att såna tragiska dödsfall händer i varje skola. Svårt att finna mening i dock.

Kul, att ni hade en mysig dag, du och din kompis och barnen. Nu när man själv har barn så känns dom gamla kontakter ännu viktigare, eller hur!
Nattlinnet var ju ett riktig fynd. Jättevacker att hänga framme.. :)
Ha en bra veckoslut! Ikväll ska vi sjunga din sång, lilla Idas sommarvisa :) Kramis /Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tycker det är jättevackert med kläder som hänger framme. Ditt nattlinne är superfint, det blir så romantiskt.
Kram till dig
AnnaMaria

Anki sa...

Tack gulliga! Jodu, det blir inte mycket pysslat nu, mest på regniga dagar! Men jag tycker det är skitkul & väldigt avslappnande...sen när man ser nåt i "dyrbutiken", ja då är det dyrt! Då kan man knåpa själv, hihi...
Älskar ditt nattlinne, vackert med kläder framme!

Ha en fin dag, gumman! Stora kramen!

ängeln i vitt sa...

Hallojsan!

Jag älskar knoppbrädor och gamla nattlinnen haha. Du har piffat superfint och hela din blogg gillar jag.

Ha det gott

Kramiz / Carina

Lönnen 13 sa...

Vad fint det är på din knoppbräda.
Mysigt du verkar ha haft det med din kompis,kul att ha vänner kvar från skoltiden.
Härligt stort sovrum,skulle jag inte tacka nej till;)
Kram Anneli

Helena sa...

Vilken underbar knoppbräda! Linnet var jättefint, förstår att du är glad för det! Ha en härlig dag! Kram Helena

hagagården sa...

Hej
Men du vilket fint nattlinne du har hittat,stog och tummade på ett i går i en butik men jag köpte det inte men jag kanske gör det sen om det finns kvar.
kram o ha det så gott
ninni

Ardisia sa...

HEJ! Här igen.. Du, hur har du fått text & bilder även i vänsterspalten?? Jag vill också men kan inte! Hjälp mig :D Kram Mia

Fias Drömmar sa...

Hello my friend!!!
Hahah nej vi var på studenten, inte att flytta =)
Tycker ni verkar ha det kanon fint hemma!!!!
Verkar som att du haft ett par mysiga och roliga mammaträffar =)
Må så gotta!!!
Kramar Fia

Chubby Chieque sa...

Oj... vad fint sovrum Ni har. Jag önskar ett sånt stor och luftigt sovrum.

Första gången här hos dig. Jag halkade in medan jag bläddrar i alla möjliga bloggar medans jag äter frukost efter en lång promenad runt Älvsjö/Långsjö i Stockholm.

Ha en skön helg!