måndag 8 juni 2009

Mammaträff och sovrummet

Idag har jag haft en liten ”mammaträff” hos mig med två gamla klasskamrater från gymnasiet. Så häftigt att man kan ses efter 7 år och fortfarande ha en massa att prata om. Hoppas och tror att det blir fler träffar med dessa goa tjejer. Innan M och A skulle åka med sina barn kröp Ellie och ett av barnen, I, omkring på golvet. Helt plötsligt kramades de och det var verkligen jättegulligt. Ellie är ju bara 10 månader men hon har gosat med oss sedan hon var några månader men idag var första gången som hon kramade en ”kompis”. I, kompisens flicka, är bara 8 månader men hon verkade tycka om att bli kramad av Ellie. Skönt att se att Ellie kan skaffa kompisar alla redan=)

Som vanligt när jag bjuder hem ngn/några ska det städas och allt ska fixas till dess att de kommer. Ibland kan det vara positivt att jag blir så manisk för då blir vissa saker gjorda som innan bara blivit liggande. Nu har t ex lampan från loppisen som jag köpte för två veckor sedan äntligen kommit upp och det blev bättre än jag hoppats på. Visst den är lite kitschig, och jag skulle aldrig kunna ha den i ngt annat rum än just i sovrummet där den nu hänger men där tycker jag att den passar in perfekt. Där har jag även ställt Emma-fåtäljen som jag hittade på samma loppis.

Visar en liten bild på kaffepanna. Visst är den söt med sin lilla glasknopp och sitt cremefärgade handtag. Jag har redan hunnit koka kaffe i den fler ggr än sambon och då dricker jag inte kaffe själv.

Ha det så gott.

Kramar Ida

20 söta kommentarer:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

hei :)
koseleg med mammatreff :)
soverommet såg veldig romantisk ut :)
og ja, kaffekanna var kjempesøt :)

klem M :)

Zouphie sa...

Åhh vilken fin kaffepanna! Väldigt speciell, har aldrig sett någon så fin innan:)

Vad gulligt att hon börjat kramas. Det är ju så mysigt när de sträcker armarna runt en och kramas.

Ha en bra kväll!
Kramar

Anna-Lena sa...

Mysigt med mammaträff!Jag tycker att din venetianska krona är jättefin. Har en liknande som nyligen flyttat från sovrummet till vardagsrummet.

Kram Anna-Lena ♥

Hemmet Är Min Borg sa...

vad trevligt med mammaträff
ja man vill gärna städa o dona när man ska få besök
kram Jeanette

Therese sa...

Vilka fina tapeter du har i sovrummet, vart får man tag på sånna =).
Kaffepannan va jätte söt och praktisk.

Kram Tezz

Levindas Värld sa...

Va roligt med mamma-träff och att få umgås med gamla vänner!

Också får man ju som du säger storstädat också...hihi!

Och du, kanonsöt kaffekanna!

My Lovely Things sa...

Vad kul att hålla kontakten med gamal skolkompisar..Mysigt med mamma träff!!

Så fint och mysigt du har det i ditt sovrum..

Va tråkigt att ni får skjuta på bröllopet..Men som sagt var ni får ta det när jobb och inkomst fins..

Att gifta sig är fantastiskt..

Jag älskar verkligen vår lada..såglad att vi har en sån..
Nu ska jag fälja barnen till skolan..
Vi ska cykla i dag..
kram anna

Titti sa...

Vilken underbar lampa du har....Sån skulle jag er än gärna vilja ha i mina ägor. Kul att ha kontakt med gamla klasskompisar. Ha en bra dag. Kram

Fågel Blå sa...

Hej Ida och tack för din kommentar på min blogg, kul att du tycker så.
Vad fint du har i ditt sovrum,och vilken fin lampa,kaffepannan var helt bedårande, har en likadan själv.
Kramar Kathrine

Lotta sa...

Hej.Vilken underbart söt kaffepanna! och du:vilket underbart sovrum ni har,den tapeten är ju bara sååå fin.Ser jättemysigt ut,det har ni lyckats med!!Ha en fin tisdag.kramisar Lotta

My Lovely Things sa...

Hej Ida!!
jag är så glad att jag hittade din blogg..Det känns som ett märkligt sammanträffande..Jag kikar in..Du har bokstäver till kanon pris som jag längtat så efter..

Jag har knopbräda som du längtat så efter..Häftigt.
jag har lagt en bild på & och länkar till din blog.Så att andra kan hitta dina fina bokstäver..Men jag tycker att du ska höja priset..Nu när det har blivit en så stor efterfråga..på dem..Du är alldeles för billig..

Ha en fin dag..
Kram Anna

Ardisia sa...

Hej Ida!
Så trevligt det lät med kompisträffen :) det är just de gamla vännerna jag saknar mest i Finland, att sällan kunna medverka i klassåtertfäff & andra roliga grejer dom hittar på, dom som bor kvar i hemstaden. Det är inte samma sak med vänner som man har fått i vuxenålden och de som man har känt sedan barnaben. Lika viktiga dock ;)

Jag är också som du, allting måste fixas och dunas innan gästerna får komma :D Min man tycker det är sjukt.. Han förstår inte alls att jag inte vill få oväntade gäster :O

Kaffepannan är jättesöt! Verkligen annorlunda. Och jag tycker att lampan passar jättebra i ditt sovrum :)
Ha en bra dag! Kramis från Mia

Anki sa...

Visst är det rart med barn, både stora o små *ler*
Gud vilket fint sovrum, takkronan är sååå fin! & vilken mysig kaffepanna, har aldrig sett en liknande förut!

Ha en fin dag! Kram till dig!

Fias Drömmar sa...

Halloj!!!
Nu är jag vid liv igen =)
Det var ett tag sen, men nu är jag hemma igen.
Flytt? Nu måste jag ha missat massor!!!
Är helt borta känner jag.
Hur har du det annars? Hur har bet gått med era semesterplaner?

Många kramar Fia

hagagården sa...

Hej
Tack för titten,vilket fint sovrum du har,kaffepannan var härlig lite annorlunda.
kram o ha en go kväll
ninni

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja, oj så söt kaffepanna. Den måste vara gammal eller???
Jättemysig!
Fin blogg du visar, kul att titta in!
Carin

Malin sa...

Gud vilken superfiint sovrum ni har! :) Verkligen!

Kerstin sa...

Åh, så skojigt med en mammaträff med gamla vänner! JAg är precis likadan vad gäller manisk städning innan folk ska komma hem till mig, men precis som du skriver är det bra på så sätt att man ofta får ändan ur vagnen med grejor som blivit liggande länge! Ert sovrum är underbart vackert!!

Tack för de fina och omtänksamma orden hos mig, de värmde gott!

Varma kramar, Kerstin

Helena sa...

Vad mysigt att träffa sina gamla kompisar när det känns precis som vanligt!!! Spännande när barnen börjar upptäcla varandra! Vilken supersöt kaffepanna och lampan var ju jättefin! Ha en bra dag! Kram Helena

emelie sa...

vad roligt att de har hittat varandra flickorna, du får ta och hälsa a och m nästa gång ni ses. kramar