onsdag 24 juni 2009

Hudton - skär

Jaha nu sitter jag här som en rosa gris – igen. Att man aldrig lär sig, jag menar efter 26 år borde jag ju fatta att det inte går att sitta mitt i solen flera timmar utan ett ordentligt solskydd. Men, läxan har gått in för denna sommar och nu SKA jag använda ett bra solskydd.

Idag har jag träffat en barndomsvän som jag känt sedan jag var 3-4 år gammal. Vi kan prata om det mesta hon och jag och det är så underbart att kunna vara 100 % sig själv med någon. Hos L bjöds det på blåbärscheesecake som var kanongod, ojojoj vad bra min bantning går. Egentligen gillar jag inte cheesecake men denna är smaskens. Efter att ha suttit på verandan till L:s underbara hus och bränt mig åkte jag och Thea hem. Därefter har dagen gått med raketfart, och det har blivit glassköp från Hemglassbilen (Thea var överförtjust) och grillat nu på kvällen. Det var väldigt gott och med ett glas rött till efterrätt känns dagen superb=). Usch hoppas att ni inte uppfattar det fel, vi brukar inte dricka till vardags men det kändes som en mysig dag att öppna en flaska på och både jag och Gutten kände semesterstämning.

Idag visar jag lite bilder från min datahörna. Vi har haft vår kontorsplats på 3 olika platser i huset men nu känner jag att det står rätt, härifrån har jag koll på baksidan och barnen om de är ute i trädgården samtidigt som jag är mitt i huset och därmed också har koll på vad som händer inne - kontrollbehov, jag? =D

Hoppas att ni har haft en underbar dag och att ni smörjt in er ordentligt om ni varit ute i solen.

Kram Ida

21 söta kommentarer:

Therese sa...

Vacker hörna du har. Ja klarar inte av att sitta vid ett skrivbord å skrivak, sitter framför tvn istället. =P


Bästa hälsningar
Tezz

Fågel Blå sa...

Hej ida, jag blir också skär om jag sitter för länge i solen...
Man får passa sej!
Fin arbetsplats du har.
Kram Kathrine

Anki sa...

Hej vännen!
Fin "blogghörna" du har!
Jodu, solen bränner på ganska kraftigt nu...jag sitter vid vattnet hela tiden och det gäller att tänka sig för!
Men visst är det underbart *ler*...Du, jag tog mig ett par glas vin igår kväll...spelade kubb så då slank det ner, hihi...

Ha en fortsatt underbar vecka & smörj!!

Kram kram

Bibbi sa...

Mysigt! Sitter och läser in mig då jag knappt varit inne senaste veckorna. Du verkar ha det bra i allafall även om du är mer röd än brun;.P Själv blir jag sällan röd...(kommer just därför att bli det nu) utan olika bruna nyanser. Har för övrigt inte använt en solprodukt på MÅNGA år..Inte bra...men jag har en ganska "vindpinad" hy då jag är ute alla dagar i alla väder.
Ang lakanen så brukar jag också använda de till dukning. Bra tips med spetsgardinerna till. Blir en till sak på min "lilla" Ikea lista. Nästa vecka drar vi söderut med husvagnen...LÄNGTAR! Just nu, medans jag skriver, kokar jag upp de sista jordgubbarna ur frysen till saft. Förhoppningsvis har vi snart fullt i landet med nya;-)
Ha det så underbart!
Kramar Bibbi

Ardisia sa...

Hej! Vilken mysig dag du verkar ha haft! Skönt att vara mammaledig antar jag :)
Men usch för det röda skinnet. Jag har aldrig bränt mig, trots att jag är väldigt blond ;) men kan ana att det gör jätteont!

Jag kände också för ett glas vin ikväll. Gott! Och vi brukar inte heller dricka vin på vardagarna, men nu jobbar jag helgen så.. Var tvungen å passa på liksom ;D

Vacker datornhörna du har! Ibland gäller det att pröva sig fram.

Ha en bra vecka! Kramis

Linda sa...

Tack for kommentaren på min lilla blogg :) Roligt att se någon faktist tittar in ibland.
Va mysigt du har hemma!
Ha det gott, och akta dig för solen i morgon!
Hälsningar Linda

Helena sa...

Vilken gullig liten blogghörna! Jag har också en liten blogghörna men den är långt ifrån så mysig som din! Jag har inte heller lärt mig att solen bränner.... usch för att bli röd, ska nog gå och köpa mig nån solskyddsfaktor i dag! Ha en fortsatt skön vecka! Kram Helena

Lilla Rummet sa...

Vad fin blogghörna du har. Du får vara rädd om dig så du inte bränner dig för mycket och flagnar av, men jag vet ju själv hur jag är.

Du har någonting att hämta hos mig.

Ha en fortsatt trevlig dag.
Kramiz Britt

Anonym sa...

Hei!
Hvilken fin dag du verkar å ha hatt:) Deilig å være hjemme i foreldrepermisjon kan jeg tenke:))

Vakkert data/blogghjørne du har!Likte skrivepulten, nydelige dreide ben:)

Ha en strålende dag!
Klem

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin datorhörna du har, jättefint skrivbord. Och så har jag kollat neråt. Tipset om Ikealakan som duk, det ska jag härma dig. Tänk så bra, inga bekymmer om det blir spill!! Vi har ju fått Ikea i Karlstad nu så det är bara och åka dit. Tack för tipset. Ha det gott i värmen och akta skinnet.
Kramis AnnaMaria

Grodmamman sa...

Eftersom jag är ute mycket i jobbet så har jag använt solskydd hela tiden. Har bränt mig tidigare och det är inte skönt, så i år har jag lovat mig själv att försöka undvika detta!:)
Vilken mysig liten blogghörna du har också! Sedan vi köpte vår bärbara sitter jag oftast framför tv:n!
Kram

Mjuka sa...

Ser riktigt mysigt ut i din blogg hörna!! Cheececake är min favorit
Ha en skön dag
kram Malin

Lotta sa...

Hej på dej.Så fint du gjort det i din "blogghörna" ,ser ut att vara en skön stol att sitta i!! Jaa du,nu får du allt smörja dej ordentligt,det bränner bra nu i solen.Hua mej såå varmt.Ha en fin dag och en trevlig helg med din familj.kramisar Lotta

Evas Bloppis sa...

Mysig data hörna .Och fina bilder .
Haha ja rosa gris var namnet .och på rätt ställe med .Brände mig nog lite för mycket igår på baksidan .
Så nu blir det att ta det lugnt idag

Kram Ewa

Titti sa...

Hej!
Tack för din snälla omtanke. Ha en jättehärlig helg. Kram

atelje monica sa...

Jag vet hur det känns det där med rosa gris, vilken underbar blogg du har fina bilder
monica

färg o form sa...

Tjohej!! Massor av vackra bilder bjuder du på, nu ska jag kika vidare. KOM I HÅG ATT SMÖRJA DIG I MORGON, hi...ha..Tjohooo!
Må gott Hannah

Kerstin sa...

Hej fina Ida!

Måste bara skriva att jag tycker så himla mycket om dig och din blogg. Du skriver så "på riktigt", och jag känner igen mig i vartenda ord. Jag uppskattar verkligen att du "vågar" skriva om att du kan vara ledsen, känna dig tjock =) och annat. Jag är precis likadan kära vän!

1000 varma kramar!
/ Kerstin

Inspiration i vitt sa...

Hej Ida, jaa tänk att man inte lär sig från år till år. Min rygg är just nu uppbränd och jag kan knappt ligga på rygg, känns som köttsår där bak.
Vilken vacker hörna du har att sitta och blogga vid, skrivbordet var såå himla fint.
Kram på dig/Ingela.

Vintage sa...

Ja,visst är det konstigt att man inte lär sig att solen tar så snabbt.Vet inte om jag tackat för din gulliga kommentar!Hoppas att allt är bra med dig i sommarvärmen! Varmaste kramen Susanne

Anna-Lena sa...

Ja, det gäller att passa sig för solen. Men man har ofta så fullt upp att smörja in barnen att man glömmer bort sig själv. Vad fin din blogghörna är. Skrivbordet är sååå vackert! Må så gott i sommarvärmen!

Kram Anna-Lena ♥