måndag 21 februari 2011

Hej igen!

I mitt förra inlägg skrev jag att förra veckan var lite av en berg- och dalbana. Som tur var hände det mestadels bra saker och det allra bästa var att min chef ringde och berättade att jag kommer bli fast anställd fr o m mitten av mars i Landstinget. Blev så himla glad och det ska bli så skönt att gå hem på föräldraledighet och veta att jag har något att komma tillbaka till. Nu har jag 50% inom kommunen (ska nog försöka gå ner till 40%) och 40% inom Landstinget, en perfekt kombination för mig. När jag var hemma med Thea gick jag på universitetet och hade 1 år kvar och när jag fick Ellie hade jag precis lyckats få timanställning i min hemkommun som logoped. Så detta är första gången jag kan vara hemma utan att känna stress inför framtiden – gud vad jag ska njuta. Att jag har 90% anställning innebär ju också att inte allt hänger på Guttens jobb. Nej nu ska jag sluta tjata, är bara så glad över mina två jobb.

Hoppas att ni har det bra!

Kram Ida

3 söta kommentarer:

Zouphie sa...

Grattis!!

Förstår att det är skönt att veta att man har något att gå tillbaka till. Det har jag saknat under min mammaledighet. Med Hugo gick jag som timvikarie i vården och med Leah läste jag.. Nu hoppas jag på att få ett jobb:)

Bibbi sa...

Hej vännen!
Grattis:-) Vad skönt det måste kännas. Ser jag har missat mycket hos dig på slutet, för det är ju lika hos mig. Det händer mycket både kul och mindre kul som tar tid...
Vilken mysig helg med "gutten"". Vi hade planerat Köpenhamn i somras när vi ändå var nere i Skåne, men saker blir inte alltid som man tänkt sig... Så vi har kvar det till en annan gång. Ser du och "storgumman" också haft mys. Det är kul med spel, just det som ni spelade har vi på jobbet, inte så poppis längre, dom har nog blivit less det;-P. Finns ett annat som jag kan tipsa om, Figurix. Super kul tycker de 18 som är här. Ja, även jag...
Fast här blir det inga choklad muffins till...:-( Hi hi
Ha det gott och njut av livet!
Kramar

w sa...

Grattis. Så deilig å ha noe fast:)

W