torsdag 2 april 2009

Nytt projekt och kommande


Ohh vad jag är glad… idag har jag äntligen fått tillfälle att genomföra något som jag planerat läääänge. Det är något jag först tänkte köpa men på grund av min sambos kommande arbetslöshet fick jag istället tänka om. Så idag har jag tillverkat det själv och det kändes så bra och jag blev faktiskt riktigt nöjd. Så nöjd att det snart kommer att bli en tävling här på bloggen. För det är också något jag tänkt ha, dels för att jag vill ”fira” min nystart på bloggen, men även för att jag älskar att ge bort saker. Det finns inget mysigare än att ge bort något till någon och förhoppningsvis göra den personens dag lite bättre. Det är nästan bättre än att få något själv, men bara nästan=).

Bilden ovan visar min inspirationspärm. I den har jag sparat de allra bästa artiklarna och de vackraste bilderna från alla mina gamla tidningar. Man kan sitta och bläddra i den i timmar.

Jag har faktiskt många kommande projekt som jag vill och tänker genomföra så snart tid och tillfälle ges. För just nu är det bristen på tid som är det största hindret. Sedan min sambo blev varslad har idéerna poppat upp. Har man inte längre har råd att köpa det där man så gärna vill ha så får man försöka tillverka det istället=) Mitt senaste projekt får ni nog se bilder på imorgon, ska försöka hinna måla det nu ikväll.

Ha det så gott!

Många kramar Ida

5 söta kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Tack för din gulliga kommentar hos mig, blir så glad! Och kul att du lämnade en hälsing så att jag hittade hit. Vilket fint hem du har! Kul att du har börjat blogga. Jag började själv i februari och tycker att det är så kul, och det ger så mycket.

Ha det bra!
Kram L-L

Lallis - liv och leverne sa...

Vad härligt det låter med all inspiration och idéer:)
kram Lallis

Mjuka sa...

Jag gör liknande, men jag klipper ut de bilder jag vill spara och sätter in dem. Jättemysigt att ha!
kram Malin

LOPPISLIV sa...

Jag gör likadant, dvs sparar de artiklar jag gillar mest och sätter i plastfickor i pärmar. Perfekt att ha allt samlat. Jag har 4 pärmar nu som är proppfulla...hihi Tittar i dem minst ett par ggr i veckan. Önskar dig en trevlig helg. Kram Paula

Millas hem sa...

Hejsan!

Jag håller med!
Mycket lättare att hitta de bilder man just nu letar efter istället för att bläddra i alla tidningar igen, det har ju blivit en hel del genom åren! :)

Ha en fin dag!

Kram Camilla