onsdag 17 februari 2010

Målande och roliga leveranser

Två inlägg, två dagar i rad. Detta är ju farligt nära en vana=) Vet ni vad jag gjorde igår? Jag målade om i vårt vardagsrum. Det är inget litet vardagsrum vi har, det är egentligen två rum och den sammanlagda väggytan är nästan 40m2. Så efter två strykningar, 11 timmars målande och ca 10 liter färg så blev detta, tidigare nougatfärgade rum, vitt. Gissa om jag är nöjd och lycklig. Ska bli så kul att få ställa dit mitt nya slagbord (jippi), fixa med pardörrarna (ngn som vill hjälpa mig?), tillverka en megastor bokstav (så snart jag kan) och sy fina volangkjolar till stolarna (om jag klarar och kommer överrens med symaskinen). Sambon är inte direkt road av alla mina idéer men han låter mig hållas. Flickorna börjar bli vana, dock sprang Ellie in till mig några ggr igår och den lilla busungen lyckades kladda ner både sina byxor och sin vinteroverall med färg. Thea är så gullig, hon håller jämt på mig och i morse berömde hon den vita färgen, det är mammas flicka det=)

Idag har jag hämtat flera paket på posten som faktiskt har gjort både mig och sambon nöjda. Till mig kom det ett stoooort paket från Panduro, ett litet mindre från Broarne och ett mini mini från Tradera. Sambon fick ett medium från Marrakezh vilket han blev helt till sig för. I mina paket fanns det inredningsdetaljer och i sambons fanns det elektronik, precis enligt våra respektive intressen=)

Jag fick hem mitt efterlängtade tallriksställ och mina konsoller. Tallriksstället var super och jag ställde det på plats direkt. I Panduropaketet fanns mina och min väninnnas E fynd från rean på Panduro. Vi hade bland annat beställt dessa tre plåtburkar till det ynka priset 50:- för samtliga tre. Så kul att kunna beställa så billigt och de påminner faktiskt mycket om Greengates egna burkar. Ser framför mig hur de står i skafferiet med specerier i.

Burkarna hittar ni här

Nej nu är det dags att sova. Ha det så gott ni som tittar in. Ska försöka få tid över till att kommentera hos er också. Blir just nu bara besök, hinner inte så mkt mer.

Kram Ida

9 söta kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jösses, inte konstigt att du inte hinner blogga. Det var inte lite du har målat, låter som det blir väldigt fint. Det blir säkert som ett helt nytt rum med vita väggar. Jättefint tallriksställ och burkarna var söta.
Ha det gott
Goa kramen
AnnaMaria

Gilla Yoga sa...

Härligt med ett "nytt" vardagsrum. Tänk vad lite färg kan göra skillnad. Ja, man kan inte säga annat än att du har en del saker på din "att göra-lista"... Påminner en del om mig själv!

Söta burkar!
Kram Linda

Madame Vit sa...

Halloj!!!
Spännande att se det vita rummet sen =)
Funderade på det du skrev om stor bokstav. Hur stor är den? Är sugen på ett stooort svart s.
Hör av dig om du gör till försäljning sen.
Kram Fia

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad härligt att ha fått målat! Väntar också på ett panduropaket här ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

(eddas) sa...

Såååå mange fine pakker du fikk da...koselig med pakker i posten:)
Nydelige ting...
ha en kos dag
klemmer ivei:)

Unknown sa...

Så duktig du är som målat så! Hade jag målat så mycket under så kort tid hade jag inte kommit ur sängen dan därpå och där antar jag att du inte är...
Det kommer bli kanon med lite färgklickar där, ser fram emot lite bilder.
Kram, ta hand om dig./Katarina

Anna-Lena sa...

Hej vännen!

VAd du har legat i!!! Mäkta imponerad! Kan du inte komma hem till oss och måla med, hihi...

Spanade också in burkarna. Så söta! Men nu är de säkert slut. Ska bli spännande att få se bilder från vardagsrummet och på bokstaven sedan.

Vill passa på och önska dig en riktigt skön helg! Tänk vad fort veckorna går.

Kramar till dig!

Anna-Lena♥

Anki sa...

Gumman...vilket härligt ryck, visst är det speciellt med nymålat...det är lite som en ny början!
Åh, ett tallriksställ vill jag oxå haaa!
Härligt med paket!

kram kram!

Unknown sa...

Vad duktig du är! Blir kul att se bilder sen när du är klar...Jag är fortfarande sjuk,så här händer inget spännande ( bortsett från svimmningsanfall på apoteket idag)
Trevlig kväll / Sari