torsdag 30 juli 2009

Loppisrunda och underbar present

Hej!

Idag har jag och en väninna varit på loppis/shoppingrunda. Är så stolt för jag kom bara hem med en sak, nämligen en pinnstol. Den var så fin och det bästa med den är att den redan var vit – så skönt att slippa penseln. Just det kom hem med en sak till men tycker egentligen inte att den räknas. Har länge önskat köpa en fläderbuske eftersom jag älskar flädersaft och idag hittade jag en som det var 30 % rea på så då slog jag såklart till.

Skrev ju igår om en present som gjorde mig så glad att jag fick tårar i ögonen. På Ellies födelsedag hittade jag ett paket i vår postlåda och när jag öppnade den blev jag så lycklig. I paketet låg en helt underbar klänning, jag lovar den är fantastisk. Har idag fotograferat den och vill bara berätta lite historia om den. Klänningen kommer från min nyfunna vän C som sytt den själv. C är sömmerska och syr vintagekläder och hon har tidigare sålt lite på Tradera men med två små barn blir det för tillfället inte mkt sytt. Därför kändes det ännu mer speciellt att hon tog sig tid att sy en till lilla E och detta med tanke på att vi då bara träffats en gång. Men ibland är det bara så att det klickar med någon. Jag känner redan att C är en sådan person som jag trivs med, tycker om och som jag kan sitta och prata med i flera timmar över en kopp te. Så härligt att lära känna nya människor, speciellt så fina som C=)

Innan min bloggpaus fick jag en award av jättegulliga Lotta med bloggen Huset på Heden. Tack snälla Lotta för den, blev så glad och tycker att du är så mysig.

Denna award har nog de flesta redan sett men jag vill ge den till alla som kikar in här. Vet att jag är tråkig men så får det bli=)

Visar även lite fina bakverk som jag handlat från Anna med bloggen Pyssel och Trams. De är sååååå söta och det tyckte även Diva (vår hund) som genast käkade upp chokladsåsen på strutglassen. Gissa om jag blev glad=( men som tur var hann hon inte få i sig jordgubbsglassen så jag tycker fortfarande att den är lika fin.

Ha det så gott.

Kram Ida

11 söta kommentarer:

Fias Drömmar sa...

Halloj.
Jättefina saker du har du =)
Zinkhjärtat är hur sött som helst!!!
Sååå söta "bakelser" =)
Ta hand om dig!!
Kramar Fia

Therese sa...

Vilken härlig vän du funnit. =)
Otroligt vackra bilder du visar också.

kram
Tezz

Fågel Blå sa...

Godmorgon Ida...
Vilka vackra saker du visar,man går igång direkt på morgonen när man ser dina bilder fniss, vad roligt att du fann en pinnstol på loppisen, du hade kunnat fått två av mej, jag har hela vinden full av pinnstolar.... synd att vi bor så långt ifrån varandra....
Klänningen var ju helsöt vilken underbar vän du funnit.
Roligt att du är igång igen här i bloggvärlden har saknat dej!!!!
Många goa kramar Kathrine!

Mjuka sa...

Hej
Åh så söt klänning, helt bedårande!! Vill gärna beställa lite bokstäver av dig, två M och ett I.
kram Malin

Gilla Yoga sa...

Hej Ida

Du frågade på min blogg vad mina små virkade djur kostar, och jag har egentligen inte sålt något ännu. Men jag kan tänka mig 50:- ungefär så det täcker garninköp. Är det något speciellt djur du är sugen på?

Maila mig så får vi prata mer.
linda@59reklam.se

Kram Linda

Gilla Yoga sa...

Hej igen

Ville ju kommentera ditt inlägg också. Vilket tokvackert skrivbord du har! Och jag förstår att du blev glad över den presenten, den var ju supersöt!

Kram Linda

Ett Vitare Hem sa...

Vilken snäll och go vän du funnit!
Och dina bilder är så himla undebara!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Vikeskärs hem och vardag sa...

Söt klänning. Bakverken var ju söta :)
Hoppas du får en fin fredag, kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så gulligt och sy en klänning till din dotter, den är jättesöt. Och dina bakverk är också fina, trots att lite är borta.
Kramar AnnaMaria

Anna-Lena sa...

Tack för din rara kommentar hos mig! Vilken gullig klänning din dotter har fått. Bakelserna såg inte helt fel ut heller.

Jag har målat med fin pensel och textilfärg från Panduro på gardinerna. Det fungerade bra. Det går säkert med pennor med men det har jag aldrig prövat.

Hoppas att du får en härlig helg med massor av mys!

Kram Anna-Lena ♥

Bibbi sa...

Så mycket fint! Klänningen måste vara helt bedårande på dottern. Den blir ju extra vacker när du tycker om och känner sömmerskan. Ett vackert minne i framtiden.
Att ha en fin vän är värt så mycket mer än guld och diamanter. Hoppas ni får fortsätta sitta och prata över tekoppen många år ;)
Förstår hunden som ville äta upp glassen, så söta!
Sköt er och ha en underbar dag!
Kramar Bibbi